اخبار جامع تخصصی معماری

خبرهای تخصصی معماری را در این وبلاگ جستجو کنید.

ابیاری درخت پسته با اب شیرین و تاثیر عملکرد آن

بهای شیرین ساختن آب شور برای استفاده در باغ پسته به میزان یک ساعت چقدر است؟ در این مقاله تلاش شده است تا شیرین کردن آب شور برای استفاده ابیاری درخت پسته با اب شیرین محاسبه شود. تصور کنید که ۲۵ لیتر از آب این چاه داخل دستگاه آب شیرین کن شود. خروجی، ۱۷ لیتر …

ابیاری درخت پسته با اب شیرین و تاثیر عملکرد آن https://atie-energy.com/تأثیر-شیرین-کردن-آب-بر-عملکرد-پسته/ https://atie-energy.com/تأثیر-شیرین-کردن-آب-بر-عملکرد-پسته/#respond شرکت آتیه انرژی Sun, 20 Sep 2020 08:21:45 0000 اخبار https://atie-energy.com/?p=440 بهای شیرین ساختن آب شور برای استفاده در باغ پسته به میزان یک ساعت چقدر است؟ در این مقاله تلاش شده است تا شیرین کردن آب شور برای استفاده ابیاری درخت پسته با اب شیرین محاسبه شود. تصور کنید که ۲۵ لیتر از آب این چاه داخل دستگاه آب شیرین کن شود. خروجی، ۱۷ لیتر …

بهای شیرین ساختن آب شور برای استفاده در باغ پسته به میزان یک ساعت چقدر است؟

در این مقاله تلاش شده است تا شیرین کردن آب شور برای استفاده ابیاری درخت پسته با اب شیرین محاسبه شود. تصور کنید که ۲۵ لیتر از آب این چاه داخل دستگاه آب شیرین کن شود. خروجی، ۱۷ لیتر آب شیرین با شوری ۲۰۰ خواهد بود. ۸ لیتر باقی مانده به شکل فاضلاب می‌باشد. اگر ۱۷ لیتر آب شیرین شده را با ۱۵ لیتر آب باقیمانده چاه مخلوط نماییم، ۳۲ لیتر در ثانیه آب با شوری ۹۵۰۰ به وجود می‌آید.

به بیانی دیگر، ۴۰ لیتر در ثانیه آب با شوری ۲۰۰۰۰ به ۳۲ لیتر درثانیه آب با شوری ۹۵۰۰ تبدیل شده است. بر اساس نتایج مقاله قبل، کارکرد در هکتار باغات پسته‌ای که سالانه ۸۵۰۰ متر مکعب آب با شوری ۹۵۰۰ مصرف می‌کنند برای ارقام فندقی، احمد آقایی و اکبری در خاک‌های سبک و متوسط در حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم و برای رقم کله قوچی و در خاک‌های سنگین برابر با ۷۵۰ کیلوگرم است.

به تعبیر دیگر اگر به جای ۸۵۰۰ متر مکعب آب با شوری ۲۰۰۰۰، همین مقدار آب باشوری ۹۵۰۰ در هر هکتار باغ پسته مصرف شود، حداقل ۷۵۰ و حداکثر ۱۳۰۰ کیلوگرم پسته در هر هکتار اضافه می‌شود. با نظر به این نکته که یک ساعت آب شیرین با دبی ۳۲ لیتر در ثانیه معادل ۱۱۵ متر مکعب می‌باشد، بنابراین میزان ۸۵۰۰ متر مکعب آب شیرین برابر است با ۷۴ ساعت آب با دبی ۳۲ لیتر در ثانیه.

بدین سبب می‌شود بیان کرد که که شیرین کردن ۷۴ ساعت آب ۲۰۰۰۰، معادل حداقل ۷۵۰ و حداکثر ۱۳۰۰ کیلوگرم پسته ارزش به وجود می‌آورد.. با تقسیم این اعداد بر ۷۴، مشخص می‌شود که ارزش شیرین کردن یک ساعت آب با شوری ۲۰۰۰۰، معادل حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۷ کیلوگرم پسته می‌باشد. اگر قیمت هر کیلوگرم پسته را ۲۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته و ۳۰ درصد از درآمد ایجاد شده را به عنوان هزینه‌های پسته کاری کم نماییم، شیرین کردن یک ساعت آب با دبی ۴۰ لیتر در ثانیه و با شوری ۲۰۰۰۰ میکرو موس بر سانتیمتر، ارزشی معادل حداقل ۱۷۵۰۰۰ و حداکثر ۳۰۰۰۰۰ تومان ایجاد می‌نماید.

تاثیر ابیاری درخت پسته با اب شیرین

این تنها تأثیر آب شیرین کردن بر کارکرد پسته می‌باشد. این در صورتی است که آب شیرین کردن با ممانعت از خشک شدن باغ پسته، سرمایه‌های کشاورزان را نیز صیانت می‌کند. با این تفاسیر اگر یک ساعت آب با این کیفیت را با هزینه‌ای کمتر از این مقادیر شیرین نمود، اقتصادی بوده و توصیه می‌شود. همچنین می‌توان این سرمایه گذاری را با سرمایه گذاری در خرید باغات پسته در مناطق دیگر کشور نیز مقایسه نموده و سپس اقدام به تصمیم گیری کرد.

شرکت آتیه انرژی تلاش مجری و تولید کننده انواع آب شیرین کن کشاورزی این افتخار را دارد که برای کشاورزان زیادی در سطح کشور آب شیرین کن کشاورزی نصب نموده است وتوانسته رضایت کشاورزان را جلب نماید.

لازم به ذکر است که در چند سال گذشته چند تن از باغ داران پسته در استان کرمان اقدام به خرید و نصب دستگاه آب شیرین کن کشاورزی نموده‌اند ولی باتوجه به این که طراحی‌های مناسبی در بحث اسمز معکوس صورت نگرفته است پساب و دور ریز زیادی آب شیرین کن داشته است که با مخالفت محیط زیست رو به رو شده است. با توجه به این که دورریز آب شیرین کن آبی به مراتب شور تر از آب ورودی به دستگاه است احتمال این که چاه‌های اطراف را شور نماید وجود دارد.

به همین دلیل آب شیرین کن کشاورزی با حداقل دور ریز آب طراحی شود که هم مشکل کم آب را دامن به آن نزنیم و هم این که چاه‌های اطراف شور تر از سابق نشوند. لذا شرکت آتیه انرژی تلاش در این چند ساله با تجربیاتی که در دست دارد می‌تواند آب شیرین کنی به کشاورز تحویل دهد که حداقل دوریز آب را داشته باشد و این که مشکل محیط زیستی نیز نداشته باشد.

با توجه به این که باید مصرف آب بهینه شود راه کار های دیگری نیز وجود دارد که میزان مصرف آب کم شود که یکی از این راه حل‌ها استفاده از سوپر جاذب‌های کشاورزی است.

سوپر جاذب این قابلیت را دارد که آب را به حالت ژل مانند کنار ریشه قرار می‌دهد و از هدر رفت آب جلوگیری کند. در این روش هم میزان مصرف آب کم می‌شود و هم این که چون ریشه همیشه در معرض رطوبت است بر روی کیفیت و کمیت محصول نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://atie-energy.com/تأثیر-شیرین-کردن-آب-بر-عملکرد-پسته/feed/ 0 /wp-content/uploads/pak-ab-contorol.mp4 ابیاری درخت پسته با اب شیرین و تاثیر شیرین کردن آب با دستگاه محاسبه شیرین کردن آب شور برای استفاده ابیاری درخت پسته با اب شیرین در باغ پسته. استفاده از سیستم آب شیرین کن در بخش کشاورزی باغ پسته adult

منبع :آتیه انرژی
[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 3 آبان 1400 ] [ 22:50 ] [ Burton ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]