اخبار جامع تخصصی معماری

خبرهای تخصصی معماری را در این وبلاگ جستجو کنید.

بهار کوتاه تهران – کردوار نیوز

“طول بهار در واقع 40 روز نیست. “در حالی که در شهری مانند تهران هستند ، شهروندان باید هوای بهاری و باران های طبیعی این فصل را به مدت 2 تا 2 ماه و نیم تجربه کنند.” روزنامه به گزارش کردوار نیوز شهروند “هوا در تهران و بسیاری از کلانشهرهای کشور به طرز شگفت آوری …

منبع: سایت کردوار نیوز
بهار کوتاه تهران – کردوار نیوز

بهار کوتاه تهران – کردوار نیوز https://kordavar.ir/بهار-کوتاه-تهران-کردوار-نیوز/ کردوار نیوز Sat, 24 Apr 2021 14:24:31 0000 اخبار همه جانبه https://kordavar.ir/بهار-کوتاه-تهران-کردوار-نیوز/

“طول بهار در واقع 40 روز نیست. “در حالی که در شهری مانند تهران هستند ، شهروندان باید هوای بهاری و باران های طبیعی این فصل را به مدت 2 تا 2 ماه و نیم تجربه کنند.” روزنامه به گزارش کردوار نیوز شهروند “هوا در تهران و بسیاری از کلانشهرهای کشور به طرز شگفت آوری …

منبع: سایت کردوار نیوز
بهار کوتاه تهران – کردوار نیوز

“طول بهار در واقع 40 روز نیست. “در حالی که در شهری مانند تهران هستند ، شهروندان باید هوای بهاری و باران های طبیعی این فصل را به مدت 2 تا 2 ماه و نیم تجربه کنند.”

روزنامه به گزارش کردوار نیوز شهروند “هوا در تهران و بسیاری از کلانشهرهای کشور به طرز شگفت آوری گرم بوده است. بسیاری از رانندگان با کولر در خیابان رانندگی می کنند و بسیاری از شهروندان قصد دارند کولرهای گازی خود را سریعتر از هر سال سرویس و کار کنند. گرمای ناگهانی در روز پنجشنبه ، اولین روز هفته زمین پاک (22 آوریل) به اوج خود رسید. گرما نشان دهنده بی نظمی خاصی در زمین است و بنابراین زمستان با فاصله کمی به تابستان می پیوندد. فصل دلپذیر بهار بسیار کوتاه است. همانطور که بهلول علیجانی همشهری ، متخصص اقلیم می گوید: “طول بهار در واقع 40 روز نیست. “در حالی که در شهری مانند تهران هستند ، شهروندان باید هوای بهاری و باران های طبیعی این فصل را به مدت 2 تا 2 ماه و نیم تجربه کنند.”

هفته جهانی زمین پاک فرصتی برای ایجاد تغییراتی در سبک زندگی ما برای کاهش اثرات تغییر اقلیم است. تغییرات آب و هوایی در جهان باعث گرم شدن کره زمین شده است. این تغییر به دلیل دستکاری انسان در طبیعت در دهه های اخیر است. محیط زیست ، تمام مشکلات زیست محیطی ، از جمله آلودگی هوا ، آب و خاک ، جنگل زدایی ، فرسایش خاک ، تهدید منابع آب زیرزمینی و غیره این حساسیت و شکنندگی زمین را افزایش می دهد ، و سرانجام ، نه تنها طبیعت ، بلکه ساکنان زمین نیز حساس هستند و با تهدید روبرو می شوند. تهدیداتی مانند گرم شدن بیش از حد در یک قسمت از شهر و علائمی مانند باد و طوفان در مکان های دیگر به طور همزمان. به عنوان مثال ، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران در شمال شرق تهران و منطقه سوهانک در صبح جمعه ، در حالی که سرعت وزش باد در جنوب غربی پایتخت و اطراف فرودگاه مهرآباد کم است. دیروز تا حدود ساعت 14 بعد از ظهر هوای تهران به طرز عجیبی گرم بود اما از ساعت 3 بعدازظهر وزش باد ناگهانی و طوفان رخ داد و از شدت گرما کاسته شد.

علیجانی گفت: “هوا به طور کلی نسبت به سالهای گذشته گرمتر است و تغییرات آب و هوایی نامنظم شده است.” “به عنوان مثال ، در اوایل ماه مه امسال هوا به اندازه تابستان گرم است ، اما در چند روز بعید به نظر می رسد که هوا به حدی خنک باشد که همه را شوکه کند.”

به گفته این استاد جغرافیای طبیعی ، باید تغییراتی در سبک زندگی و نگرش ایجاد شود تا تأثیرات تغییرات اقلیمی کمتر دیده شود: “شهرها بزرگ ، خشک و کم باران بودند و ما تاکنون بهار بارانی نداشته ایم.”

وقت آن است که سبک زندگی خود را تغییر دهید

تغییر اقلیم با تغییر اقلیم متفاوت است. مشکلی که اکنون با آن روبرو هستیم و سال گذشته گرمتر بود ، توصیف آب و هوا و نتیجه تغییرات کوتاه مدت آب و هوا است ، اما منظور از تغییر اقلیم بیش از 30 تا 35 سال است. در واقع نوسانات. آب و هوا نتیجه تغییرات طولانی مدت آب و هوا است و باید با دقت مورد مطالعه قرار گیرد. در این میان ، یکی از موضوعاتی که طی سالهای اخیر در مورد تهران همواره در دستور کار قرار داشته است ، تبدیل شهر به یک جزیره گرمایی است. به گفته کارشناسان محیط زیست ، اگرچه تغییرات آب و هوایی طبیعی و چرخه های آب و هوایی طبیعی نیز مستقل از عملکرد انسان عمل می کنند ، از 10 تا چند صد هزار سال متغیر است ، اما فعالیت انسان در این نوسانات در 150 سال گذشته شدت یافته است. افزایش وقایع آب و هوایی مانند طوفان های شدید ، باران های بسیار شدید یا سیل ناشی از امواج گرم.

علیجانی گفت: “وقتی شهر گرمتر از مناطق کشاورزی و روستایی اطراف است ، یک جزیره گرما تشکیل می شود.” آسفالت ، سنگ و عناصر شهری گرما را سریعتر به محیط منتقل می کنند. به طور کلی ، بسیاری از موارد باعث گرم شدن شهر می شوند. این مانند رانندگی با ماشین در زندگی شهری است. البته تهران هنوز با جزیره واقعی گرما فاصله دارد اما اگر سبک زندگی تغییر نکند این اتفاق می افتد. با این حال ، گرم شدن بیش از حد و گرم شدن بیش از حد می تواند منجر به تشدید آلودگی ، بیماری و گرد و غبار شود. “بنابراین ، ما باید آگاهی عمومی را در مورد این موضوع افزایش دهیم.”

نیاز به مدیریت با رویکرد انسان محور

آمارها نشان می دهد از 1850 تاکنون دمای جهانی کنونی بین 1.1 تا 1.2 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. از زمان انقلاب صنعتی ، گسترش شهرنشینی در مقیاس بزرگتر ، افزایش فعالیت های صنعتی و تخریب جنگل ها و منابع طبیعی از عوامل تأثیرگذار در تغییر اقلیم بوده است. در همین حال ، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مدیریت شهرها با رویکرد انسان محور ، کاشت درخت و گسترش فضای سبز ، کاهش مصرف منابع از جمله آب و انرژی و کاهش مصرف بهینه آنها ، مصرف کاغذ و در نتیجه ، قطع درختان را یکی از اقدامات لازم برای حفاظت از منابع طبیعی می داند.

در کوههای فیروزه ای نیز تهویه مطبوع وجود دارد

تغییرات رودخانه های تهران در دهه های اخیر نیز عاملی برای تغییر اقلیم است. Alicani ، یک متخصص اقلیم ، می گوید: “هنگامی که در گیاهان رودخانه ها مانند خون تغییر ایجاد شد ، و با ریختن سیمان و بتن در آن شیک و پارک شد ، بخشی از ریه های تنفسی تهران تخریب شد.” به یاد دارم او گفت علنا. “

وی تأکید می کند که ما باید به گونه ای زندگی کنیم که از طبیعت محافظت کند ، در غیر این صورت اثرات تغییر اقلیم در سالهای آینده بیشتر احساس می شود و هوا گرمتر می شود. بنابراین ، احیای رودخانه ها در عصر کنونی حاکمیت شهری در دستور کار قرار گرفته است. پیروز حناچی ، شهردار تهران ، در گفتگو با یک هموطن رودره کن از احیای قسمت تحتانی خبر داد. اجرای پروژه زیست محیطی رودخانه فرحزاد اقدام دیگری برای کمک به بهبود جریان باد در شهر است. از طرف دیگر ، نباید فراموش کرد که تکیه بر خودرو شخصی در ترافیک نیز نقش انکارناپذیری در افزایش دما دارد. علیجانی گفت: “با افزایش شهرنشینی ، پدیده گرم شدن کره زمین اتفاق می افتد.” به همین دلیل ، شهروندان مجبور می شوند برای خنک سازی فضای داخل ساختمان و اتومبیل با سرعت بیشتری از تهویه مطبوع استفاده کنند ، اما این عاملی در افزایش دمای محیط خارج خواهد بود. “روزگاری ساکنان فیروزکوه نیازی به استفاده از تهویه هوا در تابستان نداشتند ، اما افزایش دما در شهر بر محیط زیست تأثیر گذاشته و اکنون ساکنان فیروزکوه نیز تهویه مطبوع دارند.”

در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم باشید

شینا انصاری ، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار ، شهرداری تهران: «جزیره گرمایی شهر نشانگر افزایش گرما در فضای مصنوعی شهری است. این پدیده که یکی از پیامدهای گسترش شهرنشینی است ، امروزه به موضوعی بسیار مهم در اقلیم شناسی شهری تبدیل شده است. توجه ناکافی به عناصر طبیعی که بر برنامه ریزی و اجرای برنامه های شهری تأثیر می گذارند ، پیامدهای زیست محیطی متعددی دارد ، از جمله پدیده جزایر حرارتی ناشی از تمرکز فعالیت انسان و تغییر در نوع پوشش سطح عملکرد ضعیف سیستم های بارشی در سال جاری و کاهش 43 درصدی بارندگی از میانگین بلند مدت در کل کشور به وضوح نشان دهنده تشدید گرم شدن کره زمین در کشور و در نتیجه در شهرهای بزرگی مانند تهران است. اگرچه به اصطلاح “تغییر اقلیم” چیزی بیشتر از تغییر اقلیم نیست و مقدار متوسط ​​همان پارامتر تغییر زیادی نمی کند ، اما باید تغییر زمانی و مکانی پارامترها را در نظر گرفت. سال گذشته ، اوایل پایان زمستان ، گرمای اولیه بهار و کاهش بارندگی از جمله مواردی است که به چشم می خورد. تأثیر این تغییرات در کلان شهرها بیش از هر زمان دیگری بارزتر است. بارهای زیست محیطی بیش از حد در شهرهای بزرگ باعث تشدید گرم شدن کره زمین به عنوان منبع مهم انتشار گازهای گلخانه ای در این شهرها شده و محیط شکننده را در برابر شوک ها و استرس های آب و هوایی آسیب پذیر کرده است. تحمل كردن. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که شهرها را برای استفاده از ابزارهای مناسب برای مقابله با اثرات تغییر اقلیم آماده کنیم. ایجاد “شهرهای مقاوم” یکی از راه های سازگاری با تغییرات آب و هوایی است. تحمل به معنای افزایش تاب آوری شهرها و درجه تاب آوری برای مقابله با اثرات کاهش آب و هوا است. همچنین توجه به کاربری اراضی ، مصلحت بودن مناطق کاربری اراضی از نظر تبادل هوا ، به ویژه توجه به 7 رودخانه در تهران به عنوان راهروهای اصلی جریان هوا و جلوگیری از ساختمان ها که باعث قطع جریان هوا و تجمع گرما ، حفاظت از درختان موجود و توسعه باغ ها و مزارع “سبزی مناسب با آب و هوا یکی از راه حل هایی است که می تواند به جلوگیری از ظهور جزایر گرمایی در تهران کمک کند.”

انتهای پیام

منبع: سایت کردوار نیوز
بهار کوتاه تهران – کردوار نیوز


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 ] [ 5:50 ] [ Burton ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]