اخبار جامع تخصصی معماری

خبرهای تخصصی معماری را در این وبلاگ جستجو کنید.

۹ نکته درباره احتمال و خطرات آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور

در یک سال گذشته با آتش سوزی گسترده ای در زمین های چمنزار و زیستگاه های جنگلی کشور به ویژه در منطقه زاگرس روبرو شده ایم که علاوه بر خسارت گسترده به گیاهان و حیوانات جان بسیاری از شهروندان ما را نیز به دنبال داشته است. به گزارش دیباروز ، فقط 7 درصد از کل …

۹ نکته درباره احتمال و خطرات آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور https://dibarooz.ir/۹-نکته-درباره-احتمال-و-خطرات-آتش‌سوزی/ دیباروز Mon, 03 May 2021 02:55:13 0000 اجتماعی https://dibarooz.ir/۹-نکته-درباره-احتمال-و-خطرات-آتش‌سوزی/ در یک سال گذشته با آتش سوزی گسترده ای در زمین های چمنزار و زیستگاه های جنگلی کشور به ویژه در منطقه زاگرس روبرو شده ایم که علاوه بر خسارت گسترده به گیاهان و حیوانات جان بسیاری از شهروندان ما را نیز به دنبال داشته است. به گزارش دیباروز ، فقط 7 درصد از کل …

در یک سال گذشته با آتش سوزی گسترده ای در زمین های چمنزار و زیستگاه های جنگلی کشور به ویژه در منطقه زاگرس روبرو شده ایم که علاوه بر خسارت گسترده به گیاهان و حیوانات جان بسیاری از شهروندان ما را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش دیباروز ، فقط 7 درصد از کل مساحت ایران را پوشش جنگلی تشکیل می دهد و 93 درصد باقیمانده آن را خشک و نیمه خشک تشکیل می دهد. در چنین کشوری که پوشش گیاهی بسیار کم است ، وجود هر درخت بسیار مهم است ، بنابراین دانستن خطرات آتش سوزی در جنگل ها و چمنزارها ، راه های جلوگیری از آنها ، سازماندهی نیروهای آتش نشانی مردم و غیره مهم است. در اینجا 9 نکته برای شروع آتش سوزی در جنگل ها ، علفزارها و داوطلبان آتش نشانی آورده شده است:

از نظر اقلیمی ، ایران در منطقه ای خشک و کم جمعیت واقع شده است و ما معمولاً هر ساله با خطر آتش سوزی در مناطق طبیعی کشور در فصول گرم روبرو هستیم. الگوهای توزیع و بارش کمی و کیفی مانند مقدار ، شدت ، مدت زمان و نوع باران تغییر کرده است.

* با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و شرایط آب و هوایی ، آتش سوزی در مناطق طبیعی تهدیدی همیشگی است که طبق آن کارشناسان مناطق تحت مدیریت صحیح در گذشته تحت تأثیر آتش سوزی قرار نگرفته اند و هیچ اقدامی برای کاشت گیاهان مقاوم در برابر آتش انجام نشده است.

* کاهش و مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی کشور به برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و اقدامات فرهنگی نیاز دارد تا با رعایت نکات علمی و فنی و به کارگیری مناسب و سازگار ، آتش سوزی مطابق با اصول علمی ایجاد کند. نتایج تحقیق و برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره ای برای کودکان ، آتش نشانان ، منابع طبیعی ، واحدهای حفاظت از محیط زیست و جوامع محلی با تمرکز شدید بر شوراهای روستاها ، تقویت و بازنگری قوانین مربوطه و به روزرسانی آنها و ایجاد پشتیبانی اجرایی قوی برای این قوانین. او موفقیت هایی کسب کرد.

به گفته سازمان های مسئول ، علت بیش از 90 درصد آتش سوزی هایی که در مناطق طبیعی رخ می دهد ، یک عامل انسانی است ، بنابراین اگرچه نقش مقامات و مقامات در پیشگیری و مبارزه با آتش سوزی ها همیشه مورد تأکید بوده است ، اما نقش مردم و آنها حمایت در این زمینه نیز نباید غافل باشد. ضروری است که مردم با رعایت نکاتی از جمله عدم آتش سوزی و نگذاشتن زباله در طبیعت در حفظ منابع ملی کشور مشارکت داشته باشند تا نقش خود را در حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور ایفا کنند. .

* از آنجا که در بسیاری از موارد عامل انسانی در وقوع آتش سوزی نقش دارد ، ضروری است قوانین پیشگیری پویاتر و تنظیمات دائمی برای مدیریت تهدید دائمی آتش سوزی ضروری باشد زیرا تصمیمات مقطعی ، جزیره ای و فوری برای مدیریت آتش سوزی اعمال نمی شود هر منطقه از منابع طبیعی همان رفتار را دارند.

* اکوسیستم ها قادرند خود را به طور طبیعی ترمیم کنند ، اما برخی از مناطق جنگلی کشور ، به ویژه جنگل های زاگرس ، به دلیل شدت تخریب و چالش های زیادی که با آن روبرو هستند ، دیگر قادر به ترمیم طبیعی خود نیستند ، بنابراین دولت باید اقدامات جدی برای بازگرداندن آنها توجه به مناطق طبیعی زیرا در آینده نزدیک زیستگاههای زاگرس خالی از سکنه می شوند.

* سال گذشته بسیاری از داوطلبان به ویژه در منطقه زاگرس کشور آتش سوزی گسترده در جنگل را خاموش کردند ، اما متأسفانه تعدادی از شهروندان در جریان عملیات اطفا حریق زخمی شده و یا جان خود را از دست دادند و برخی از داوطلبان و خانواده های آنها با مشکلات در گرفتن بیمه و غرامت. از این رو اعتقاد دبیر اجرایی جنبش سبز زاگرس داوطلبان اطفا حریق بدون دریافت آموزش های لازم و کارت پشتیبانی طبیعت از مقامات مسئول ، نباید وارد میدان شده و آتش را خاموش کنند.

* عملیات اطفا حریق جنگلی کار تخصصی است ، بنابراین توصیه می شود دبیران سازمان ها ، گروه ها و شبکه های سازمان های غیردولتی فراخوان عمومی برای مبارزه با آتش سوزی ندهند و قبل از آن برای داوطلبان دارای تناسب جسمی ، کارت پشتیبانی طبیعت را از سازمان های مربوطه تهیه کنند زیرا در غیر این صورت ، این روش بدون هماهنگی با سازمانهای مسئول خواهد بود و این سازمانها مسئولیت این افراد را در صورت تصادف نمی پذیرند.

* تشكیل كمیته های اطفا حریق برای سازمان های مردم نهاد و سازمان های غیردولتی ضروری است ، فعالان محیط زیست و داوطلبان عمومی باید قبل از اطفا fighting حریق از آموزش و تجهیزات كافی برخوردار باشند و مردم نباید با آتش سوزی طبیعی با مناطق عاطفی برخورد كنند زیرا اصل مهم در مبارزه با آتش سوزی برای محافظت از سلامتی مردم بنابراین ، غیر از افرادی که تجهیزات و آموزش لازم را دارند ، افراد دیگر نباید در منطقه آسیب دیده از آتش باشند.

انتهای پیام


[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 ] [ 7:24 ] [ Burton ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]